SAAB 9-5 INTRODUCTIE

on Oct 20 in Client Records, Slider by admin

De nieuwe 9-5 vormde – voor ons in ieder geval – het overtuigende bewijs dat Saab en het eigenzinnige karakter van Saab terug was van nooit weggeweest. Een échte Saab en een échte concurrent voor de BMW 5-serie, de Mercedes E-klasse en de Audi A6. We moesten daarom duidelijk maken dat de 9-5 een serieus alternatief was (en is) binnen dit segment. ‘Alternatief’ als in: eindelijk een auto voor mensen die net zo eigenzinnig zijn als Saab. Maar goed, dan moesten we ze nog wel eerst uit hun 5-serie, E-klasse en A6 krijgen. Hun Saab-gevoel moest weer aangewakkerd worden. “Saab daagt iedereen uit” werd daarom de centrale thematiek en dat hebben we overal in doorgevoerd.

De Saab rijder gelooft niet in reclame… Wij wel.

Onafhankelijke denkers (lees: Saab-rijders) en reclame. Gaat dat eigenlijk wel samen? Misschien wel. Misschien niet. Maar op deze manier konden we in ieder geval wel de potentiële Saab rijder bereiken en hem uitdagen door hem heel direct aan te spreken op zijn (sluimerende) Saab-gevoel.



Een campagne die de héle krant haalt.

Een onconventionele auto vraagt om een onconventionele media-aanpak. De introductiecampagne is in nauwe samenwerking met FD Mediagroep uitgewerkt. We konden rekenen op de redactionele ondersteuning van FD en BNR, aansluiten op hun events (Sail Amsterdam) en we hebben natuurlijk intensief geadverteerd op BNR, in het FD en op de websites van FDMG. Maar het mooiste was toch wel de Zaterdag-editie van het FD, met daarin alleen Saab advertenties. Dat is op zich al een record.

De Saab rijder heeft nog nooit geluisterd naar de mening van anderen.

Daarom hebben we iedereen hoogst persoonlijk aangesproken, met een website. Van de BMW dealer tot Mark Rutte en van de FD lezer tot de Audi rijder. Met deze persoonlijke aanpak creëerden we 2000 leads in de eerste maand, die de uitdaging zijn aangegaan voor het maken van een proefrit. Daar was het ons natuurlijk om te doen: de eigenzinnige doelgroep zelf te laten ervaren dat deze auto écht iets toevoegt in het segment.


Doorlink naar de site

Tijd voor een overtuigend alternatief in het straatbeeld.

Met de radiocommercials hebben we een directe oproep gedaan aan alle luisteraars. Een oproep om vooral eens om je heen te kijken en te realiseren dat het bijvoorbeeld wel erg saai is met al die zwarte BMW 5-series op de weg. Ach, luistert u zelf maar…

5-Serie

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

A6

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

E-Klasse

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Geloof

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Golf

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Oproep

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Voorzichtiger

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

De dealer heeft het er maar druk mee gehad.

Met een slim uitgewerkt lead generation plan (dm, online, dealer) hebben we veel geïnteresseerden naar de dealer gekregen: veilingmeesters, hardlopers, family men, kunstenaars, journalisten, ministers en… u?

En Doorn & Roos haalde de Adformatie.

Het is natuurlijk altijd een eer als je met je werk in Adformatie mag. Nou, vooruit dan: hier staat ie…

Lees het artikel

En Doorn & Roos pakte de Accent in de categorie Durables.


De presentatie voor de jury.

En hebben we bij de berijders ook de verwachtingen waargemaakt?

Ja dus.